Alla ismer tål att ifrågasättas. Prenumerera & Recensera. Tack för oss.

Mr Cool och andra pedofiler

Mr Cool och andra pedofiler by Rickard & Gustav

48 MIN2018 JUL 23
Comments
Mr Cool och andra pedofiler

Kokain och kvinnomisshandlare

Hej och välkomna till veckans avsnitt av sten i glashus. Dyster stämning råder och våld mot kvinnor diskuteras. Rickard anser att Carl-Adam misshandlare är ett kräk och Gustav är inne och snuddar vid självmordsetik. Välkomna till Sten i glashus!

41 MIN2018 MAY 6
Comments
Kokain och kvinnomisshandlare

Sten i glashus klär av intersektionell feminism

Idag tar sten i glashus på sig ansvaret att dissikera det intersektionella perspektivet. Ett Facebookinlägg i ett internt forum agerar trigger. Glöm inte att köpa Ivar Arpis och Adam Cwejman bok: "Så blev vi alla rasister" - https://www.bokus.com/bok/9789177031147/sa-blev-vi-alla-rasister/ Om du vill vara en del av att smula sönder genusvetenskapen så kan du stödja Sten i glashus på Patreon: http://patreon.com/steniglashus Varje patreon välkomnas och uppskattas. Tack för oss. Vill du komma i kontakt med oss finns vi på gustavorickard@gmail.com samt http://steniglashus.com - på instagram: steniglashus Tack för att du lyssnar.

31 MIN2018 APR 12
Comments

Känslomänniskor + Monolog om Objektivismen

Den här veckan har Gustav näthatat lite på människor som kanske egentligen borde hålla käften. Därefter spanas det vidare om olika människotyper när det gäller resonemang och argumentation. #manshat nämns i förbifarten och vad har dom tjejerna för sig? En uppläsning från Ayn Rands och världen skälvde presenteras och en monolog förs därefter. Välkomna till veckans Sten i glashus! Om du vill vara en del av att smula sönder genusvetenskapen så kan du stödja Sten i glashus på Patreon: http://patreon.com/steniglashus Varje patreon välkomnas och uppskattas. Tack för oss. Vill du komma i kontakt med oss finns vi på gustavorickard@gmail.com samt http://steniglashus.com - på instagram: steniglashus Tack för att du lyssnar.

33 MIN2018 APR 4
Comments

Monolog: Den sexuella makten och Metoo

Välkomna till Sten i glashus. Namnet på avsnittet kanske redan gjort dig medveten, om inte, så ser konceptet annorlunda ut den här veckan. Gustav hade mycket att göra. Så jag tänkte köra en egen show. Tack till alla som anser att vår podd håller måttet. Jag förutsätter nämligen att en donation är en slags indikator på att vi gör nånting bra åtminstone: Patron: http://patreon.com/steniglashus Varje patreon välkomnas och uppskattas. Tack för oss. Vill du komma i kontakt med oss finns vi på gustavorickard@gmail.com samt http://steniglashus.com - på instagram: steniglashus Tack för att du lyssnar.

27 MIN2018 MAR 27
Comments
Monolog: Den sexuella makten och Metoo

Den om Syltryggar, Hanif Bali och Public Service

Avsnitt 31 av sten i glashus inleds med att diskutera Hanif Balis syltryggeri och leder vidare diskussionen om ny och gammal media. Samtidigt är Clara Henry i farten med en ny bok! Humor tycker sten i glashus. Om du vill vara en del av att smula sönder genusvetenskapen så kan du stödja Sten i glashus på Patreon: http://patreon.com/steniglashus Varje patreon välkomnas och uppskattas. Tack för oss. Vill du komma i kontakt med oss finns vi på gustavorickard@gmail.com samt http://steniglashus.com - på instagram: steniglashus Tack för att du lyssnar.

30 MIN2018 MAR 19